Podwójne odbicie (Double push)

Szybciej, dalej, efektywniej! Porady dla tych, którzy chcą dać z siebie więcej
Faster, longer, more efectively! Place for people who want to be better at inline speed skating

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

Awatar użytkownika
mrv
Szybszy niż Chuck Norris na 5x84mm
Posty: 548
Rejestracja: pn lutego 19, 2007 6:03
Moje rolki: SemiRace 4x100, Cheetah 4x110
Jeżdżę od: 20 gru 2009

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: mrv » pt września 21, 2012 12:06

julek1967 pisze:
Toudi pisze:Żeby mieć pewność, że niska pozycja tułowia nie powoduje przeniesienia śr ciężkości do przodu, drugą butelkę (komórę, klucze, kanapki, mp3 - nie wszystko naraz, tylko jedno) warto by przywiązać na 1 m sznurku z przodu do kasku, i patrzyć, czy nie dynda zanadto z przodu. Teoria mówi o oczach nad noskami butów, czy jakoś tak.
ale tylko wtedy gdy wzrost jest odpowiedni i wielkośc buta także !

Julek ta teoria to tzw Barney czyli relaxed skating position. Gdy wchodzisz poza pozycję relaxed to zamiast Barneya robisz tak:

Obrazek

Oczywiście fajnei sie to pokazujei mowi :) gorzej z wykonaniem :)

pz34
Prześcigant 4x110mm
Posty: 401
Rejestracja: ndz sierpnia 29, 2010 8:06
Moje rolki: Tarrega

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: pz34 » sob września 22, 2012 8:52

trudne i nudne są te wszystkie ćwiczenia pozycji ale dla mnie nagrodą jest to że najszybciej jadę właśnie w takiej niskiej pozycji. Banał ale tak właśnie jest. Niestety zdarza się to rzadko bo jest to możliwe dopiero po odpowiedniej rozgrzewce, a dodatkowo składa się na to odpowiednie żarcie, wcześniejszy wypoczynek i regeneracja, czyli zdarza się to tylko kilka razy w sezonie, ale i tak warto!
Pozdrawiam
Łukasz

pz34
Prześcigant 4x110mm
Posty: 401
Rejestracja: ndz sierpnia 29, 2010 8:06
Moje rolki: Tarrega

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: pz34 » wt listopada 06, 2012 10:21

Hej Panie i Panowie, sezon już odleciał do ciepłych krajów, niektórzy jeszcze odpoczywają, a inni już zapewne myślą o tym co było i o tym co zmienić by nowy sezon był lepszy. Teraz jest czas na podsumowanie + i - , przejrzenie statystyk w dzienniku, poczytanie o treningu i określenie nowego planu, który ma doprowadzić do pudła :D dlatego dzielmy się wiedzą i obserwacjami by nowy sezon był po prostu szybszy:D:D:D:D:D

Wracając do tematu: dużym problemem podczas nauki u mnie było to, że próbowałem naśladować jazdę DP od mistrzów zapominając, że oni jadą średnio 40-45 podczas gdy ja ja już deko mniej i to nawet z wiatrem w plecy. Stąd powstają takie dablepacze jak czasem się obserwuje gdy ktoś próbuje tak śmigać przy 15km/h.
Pozdrawiam
Łukasz

Awatar użytkownika
mrv
Szybszy niż Chuck Norris na 5x84mm
Posty: 548
Rejestracja: pn lutego 19, 2007 6:03
Moje rolki: SemiRace 4x100, Cheetah 4x110
Jeżdżę od: 20 gru 2009

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: mrv » śr listopada 21, 2012 2:04

pz34 pisze:Hej Panie i Panowie, sezon już odleciał do ciepłych krajów, niektórzy jeszcze odpoczywają, a inni już zapewne myślą o tym co było i o tym co zmienić by nowy sezon był lepszy. Teraz jest czas na podsumowanie + i - , przejrzenie statystyk w dzienniku, poczytanie o treningu i określenie nowego planu, który ma doprowadzić do pudła :D dlatego dzielmy się wiedzą i obserwacjami by nowy sezon był po prostu szybszy:D:D:D:D:D

Wracając do tematu: dużym problemem podczas nauki u mnie było to, że próbowałem naśladować jazdę DP od mistrzów zapominając, że oni jadą średnio 40-45 podczas gdy ja ja już deko mniej i to nawet z wiatrem w plecy. Stąd powstają takie dablepacze jak czasem się obserwuje gdy ktoś próbuje tak śmigać przy 15km/h.
no lepiej popracować na początek nad nasladowniem łyżwiarzy. A moja zima będzie sponsorowana nieszablonowo przez słowo propriocepcja. Inni sponsorzy to klasyka :)

pz34
Prześcigant 4x110mm
Posty: 401
Rejestracja: ndz sierpnia 29, 2010 8:06
Moje rolki: Tarrega

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: pz34 » wt grudnia 25, 2012 11:43

Całą tamtą zimę katowałem pół-Saturn, piłki itp ale w sumie to uważam, że zima to czas na podstawy czyli wydolność tlenową i siłkę.
Pozdrawiam
Łukasz

pz34
Prześcigant 4x110mm
Posty: 401
Rejestracja: ndz sierpnia 29, 2010 8:06
Moje rolki: Tarrega

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: pz34 » czw lipca 04, 2013 6:15

Obrazek

Hej. To zdjęcie z WIC w Dijon. Zwróćcie uwagę na szynę zawodnika po prawej stronie Gujadera. Chodzi o tą 2x110 + 3 x 80..? Dodam, że zawodnik ten zrobił czas 1:08. Dodam jeszcze, że przynajmniej połowa zawodników w mojej kategorii (30-40) startowała w szynach 3x110 + 100. Sam teraz wróciłem do takiej i okazało się, żę robie takie same czasy jak w 4 x 110, a wydaje mi się, że na tej szynie w sprintach wychodzę lepiej co wyszło w Osiecznicy gdzie jechałem ze skurczami przez pierwsze 20 km i mimo to udało się uspokoić jazdę i utrzymać w grupie.
Pozdrawiam
Łukasz

bj43
Szybszy niż Chuck Norris na 5x80mm
Posty: 492
Rejestracja: pn lipca 28, 2008 7:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Kraków

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: bj43 » pn października 21, 2013 11:44

pz34 pisze:...Hej. To zdjęcie z WIC w Dijon. Zwróćcie uwagę na szynę zawodnika po prawej stronie Gujadera. Chodzi o tą 2x110 + 3 x 80..? Dodam, że zawodnik ten zrobił czas 1:08. Dodam jeszcze, że przynajmniej połowa zawodników w mojej kategorii (30-40) startowała w szynach 3x110 + 100. Sam teraz wróciłem do takiej i okazało się, żę robie takie same czasy jak w 4 x 110, a wydaje mi się, że na tej szynie w sprintach wychodzę lepiej co wyszło w Osiecznicy gdzie jechałem ze skurczami przez pierwsze 20 km i mimo to udało się uspokoić jazdę i utrzymać w grupie.
Nasuwa się pytanie, czy te wewnętrzne kółka mają jakieś znaczenie? Próbował ktoś jeździć tylko na dwóch kółkach na płozę? Może mniejsza waga przełożyłaby się na wynik? Terenowi tak jeżdżą i dają radę, może szybcy też?
Dla zmniejszenia ciężaru rolek można by się pozbyć także sznurówek, bo jak udowodnił Krzysztof Plich, przy odpowiedniej technice DP sznurówki nie są potrzebne. Patrz tutaj.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Toudi
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 1974
Rejestracja: pn września 18, 2006 12:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: Toudi » pn października 21, 2013 1:27

Roman z Wa-wy jeżdzi na zestawie 3 x 100 w płozie przeznaczonej pod 5 kół.
On jest jednak lżejszy od Ciebie czy mnie.
Też nad tym myśłałem ale z drugiej strony, dziewczyny, mnijesze i lżejsze jeżdżą na 4-kołowych zestawach, choć mogłyby założyć 3 koła.
Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: zico » pn października 21, 2013 1:36

Trzymanie buta oraz jego wysoka sztywność -> to są najważniejsze cechy BUTÓW.
Na filmie są to buty custom, nie trzeba dodawać jak takie buty trzymają.
Następne rezygnacja ze sznurówek nie poprawia osiągów, tylko pokazuje, że niektóre osoby potrafią tj. jeździć, co nie znaczy, że każdy tak powinien.

Większa ilość kół pomaga w manewrowości, a dokładniej: żeby rolka była w miarę łatwa do sterowania, to musi być koło czy kółka pod stopą.
Dodatkowo zmniejszając ilość kół rośnie nam tarcie, a co za tym idzie - sprzęt staje się wolniejszy. Można wymienić kółka na twardsze, ale to już jest kwestia dobrego doboru, bo zwiększając ich twardość rośnie znowu ryzyko braku przyczepności, a co za tym idzie ześlizg podczas odepchnięcia, straty w sile odepchnięcia.

Logika.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

bj43
Szybszy niż Chuck Norris na 5x80mm
Posty: 492
Rejestracja: pn lipca 28, 2008 7:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Kraków

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: bj43 » pn października 21, 2013 2:26

Toudi pisze:Roman z Wa-wy jeżdzi na zestawie 3 x 100 w płozie przeznaczonej pod 5 kół.
On jest jednak lżejszy od Ciebie czy mnie.
Też nad tym myśłałem ale z drugiej strony, dziewczyny, mnijesze i lżejsze jeżdżą na 4-kołowych zestawach, choć mogłyby założyć 3 koła.
Coś jest z tym ciężarem rolek na rzeczy, bo pod górkę pan Roman był bezkonkurencyjny - MW2013.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Toudi
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 1974
Rejestracja: pn września 18, 2006 12:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: Toudi » pn października 21, 2013 2:38

Pomagał sobie rękami... ale chyba skutecznie, skoro jechał na czele pociągu.
Pozdrawiam
Piotr

bj43
Szybszy niż Chuck Norris na 5x80mm
Posty: 492
Rejestracja: pn lipca 28, 2008 7:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Kraków

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: bj43 » pn października 21, 2013 3:03

Układ trzech kółek jest chyba optymalną konfiguracją. Zapewnia jeszcze odpowiednią sterowność, bo jest podparcie pośrodku, a zmniejsza ciężar kółek o 25 procent. Trzeba jednak zwiększyć twardość kółek, aby zmniejszyć tarcie, o czym pisał Zico.
Ostatnio zmieniony pn października 21, 2013 4:06 przez bj43, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam.

pz34
Prześcigant 4x110mm
Posty: 401
Rejestracja: ndz sierpnia 29, 2010 8:06
Moje rolki: Tarrega

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: pz34 » pn października 21, 2013 3:12

Panowie...., za dużo teoriologii, a za mało treningu :pp
Pozdrawiam
Łukasz

bj43
Szybszy niż Chuck Norris na 5x80mm
Posty: 492
Rejestracja: pn lipca 28, 2008 7:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Kraków

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: bj43 » czw października 24, 2013 10:55

To prawda, ale trzeba czymś zająć wolny czas.
Toudi pisze:Pomagał sobie rękami... ale chyba skutecznie, skoro jechał na czele pociągu.
To był zwykły pociąg, nie pospieszny, więc dawał radę :) .

Czy na trzech kółkach jest możliwość jazdy techniką DP? Moim zdaniem, jeśli środkowe kółko daje wystarczającą zwrotność, to underpush powinno dać się wykonać.
Pozdrawiam.

pz34
Prześcigant 4x110mm
Posty: 401
Rejestracja: ndz sierpnia 29, 2010 8:06
Moje rolki: Tarrega

Re: Podwójne odbicie (Double push)

Post autor: pz34 » ndz października 27, 2013 3:31

bj43 pisze:To prawda, ale trzeba czymś zająć wolny czas.
Toudi pisze:Pomagał sobie rękami... ale chyba skutecznie, skoro jechał na czele pociągu.
To był zwykły pociąg, nie pospieszny, więc dawał radę :) .

Czy na trzech kółkach jest możliwość jazdy techniką DP? Moim zdaniem, jeśli środkowe kółko daje wystarczającą zwrotność, to underpush powinno dać się wykonać.

Po co Ci zwrotność środkowego kółka? Gdzie Ty chcesz nim skręcać? Co to ma wspólnego z DP?
Pozdrawiam
Łukasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Trening, porady / Training, solutions”