Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Zanim kupisz - zapytaj, przeczytaj o sprzęcie do jazdy na wrotkach (rolkach / rolki)
Dział tylko o jeździe fitness i szybkiej.
Place to talk about skates, wheels, bearings. Only for fitness and speed inline skating

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

lekki
Posty: 30
Rejestracja: wt października 14, 2008 2:08
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Wągrowiec

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: lekki » pt września 23, 2011 10:31

Widzę, że niezła burza się przetoczyła ;)
Co do kółek- jeździłem na wszystkim, także myślę, że mam jakieś porównanie.
ATOM- szczęśliwy posiadacz modelu ONE85a. Rewelacja jak dla mnie, mam już 2 lata, używane tylko i wyłącznie na wyścigi- baaardzo wytrzymały uretan(gęstość? ;)). Koło zdecydowanie dziwne- zawsze czujesz, że możesz pojechać na nim szybciej raz to pomaga,przeważnie wkurza. Świetne toczenie, NA PRAWDĘ nie można mieć żadnych zarzutów do tych kół.
MATTER- jak dla mnie przereklamowane. Czuję się jak na drewnianych klockach, coś nie tak. Toczenie ok, ale to nie to. Jeździłem na Juice'ach F1.
AM-WINGi- specjalnie na koniec, jak widać wzbudzają wiele kontrowersji ;)
Podchodziłem do nich ostrożnie kierując się zasadą droższe=lepsze i jak wiadomo co marka to marka. Zico przekonał mnie jednak to testów na tych kółkach- serdecznie dziękuję! :D Koła świetne, przede wszystkim toczenie- to polamidowe coś w środku wespół ze specjalnym spacerem daje coś, co można nazwać competitive advantage ;)
Świetne toczenie to za mało żeby określić to, co robi to koło- śmiga jak po*****e :)
Mam 2 komplety, żółty i purpurowy. Z obydwu jestem zadowolony, spełniają moje oczekiwania w 100%. Wszystko zalezy od nawierzchni, jak już ktoś trafnie zauważył. Co do "klejenia" się do drogi- na pewno tego nie można powiedzieć o purpurowych, idą wszędzie. Jak wiadomo, twardość ma znaczenie, tak samo jaki i waga zawodnika- sądzę, że to waga jeźdźca przekłąda się najbardziej na uczucie klejenia.
To, że firma A ma gorszy marketing niż firma B,nie znaczy że firma A jest gorsza ;) Tego nauczyły mnie te koła. Co do przykładów, że koło pojedzie- tegoroczny Xrace i koła Giacoma ;)
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Toudi
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 1974
Rejestracja: pn września 18, 2006 12:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: Toudi » pt września 23, 2011 11:34

2 sprawy mnie zaintrygowały.
1. Na czym jechał Giacomo - nie, żebym chciał kupić takie same - z ciekawości pytam.
2. Te specjane spacerydo AM-wingów mnie zaintrygowały, bo dzisiaj będę je właśnie montował pierwszy raz (na Berlin) ale mam normalne spacery. Powinny być jakieś inne?
Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » pt września 23, 2011 11:48

Toudi pisze:2. Te specjane spacerydo AM-wingów mnie zaintrygowały, bo dzisiaj będę je właśnie montował pierwszy raz (na Berlin) ale mam normalne spacery. Powinny być jakieś inne?
Chodzi o szerokość. Każdy dobry zawodnik "doskonale wie i chowa w tajemnicy", że kluczem idealnego toczenia łożysk są wyselekcjonowane tuleje o odpowiedniej dla danych kół szerokości, np. dla łożysk hybrydowych Simmons Racing zalecenia są takie:

Matter Juice 100mm szerokość tulejki 10,15 mm
Matter EMT 110mm szerokość tulejki 10,18mm
MPC 110mm szerokość tulejki 9,94mm
BONT 110mm szerokość tulejki 10,03mm

Nawet setna część mm robi różnicę w toczeniu łożysk.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
Adi01
Czterokółkowiec bez hamulców
Posty: 103
Rejestracja: pt sierpnia 20, 2010 7:01
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: Adi01 » pt września 23, 2011 12:50

zico pisze:Nawet setna część mm robi różnicę w toczeniu łożysk.
To akurat zauważyłem przy składaniu kółek na Osiecznicę - dane koło to jedno a model łożyska to drugie dlatego tuleje segreguję mikromierzem :) Nie wiem jak u innych, ale u mnie w szynach fabrycznie były tulejki 10,15mm i z jednymi łożyskami jest O.K. a z innymi trzeba zmieniać tuleje na inne (w tych samych kołach).
Pytanie tylko, skąd brać tyle różnych rozmiarów :?:

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » pt września 23, 2011 1:04

Adi01 pisze:Pytanie tylko, skąd brać tyle różnych rozmiarów :?:
Sklep albo samemu szlifować od najszerszych. Aktualnie mam w ofercie (niestety nie mam na stronie) ponad 10 rodzajów szerokości, łącznie kilka tysięcy sztuk tulejek...
Teraz muszę załatwić dobry przyrząd do mierzenia, znaleźć dużo czasu no i zacząć zabawę z segregacją. Bardzo dużo pracy.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
Adi01
Czterokółkowiec bez hamulców
Posty: 103
Rejestracja: pt sierpnia 20, 2010 7:01
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: Adi01 » pt września 23, 2011 1:51

zico pisze:Teraz muszę załatwić dobry przyrząd do mierzenia,
Najpraktyczniejszy będzie mały mikromierz - zakres 0-25mm lub 0-50mm - dokładność 0,01mm. Prosty w obsłudze i czytelny odczyt wartości.

Awatar użytkownika
mrv
Szybszy niż Chuck Norris na 5x84mm
Posty: 548
Rejestracja: pn lutego 19, 2007 6:03
Moje rolki: SemiRace 4x100, Cheetah 4x110
Jeżdżę od: 20 gru 2009

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: mrv » wt września 27, 2011 7:13

zico pisze:O to chodzi - Panowie trafiliście w sedno, porównujecie Joeya, jego sprzęt, który dostaje za darmo - ten chłopak ma wymagania! On nie dostanie ot tak sobie Boxerów, założę się nawet, że tych kółek nie dotknął, bo firma musiałaby zapewnić masę kół, płacić itp. itd. A w Polsce? Na tych kółkach jeździ, co piąty średnio zaawansowany zawodnik, który dba o swoje kolana i do tego chce mieć osiągi jak najniższym kosztem!
Zico mam wrażenie ze Ty mentalnie siedzisz gdzieś na początku wieku XXI. kiedy wrotkarstwo szybkie rokowało jako komercyjny sport bardzo dobrze. Jakie wymagania? Czy Ty wiesz ile ten chłopak dostawał za jazdę na najwyższym światowym poziomie? Powiem Ci - tyle co przeciętny amerykański pracownik biurowy. To nie jest kenijski biegacz który dostaje 60tys dolcow za wygrana. Myślisz że Rosero jeździł do Kopenhagi na wyścig klasy B bo mu sponsor kazał? Do Gdańska w 2009 przyjechał również solo na zlecenie sponsora? Ręczę ci ze Joey tak jak mowisz założy Boxery jak tylko zobaczy za to kasę bo nie są to z całą pewności koła złe. Tylko... Jaka to firma bo ja nadal nie wiem czy to nazwa kół czy firmy a może firma ta nie jest w ogóle zainteresowana reklamą ponieważ jak w przemysle farmaceutycznym robi po prostu dobre generyki ? Jemu sie nie przelewa - nie przelewa się praktycznie nikomu w tym sporcie. Czy wiesz kto fundował zawodnikom USA wyjazd na tegoroczne Worldsy ?
zico pisze: Stać Was na Atomy, MPC, Mattery, Hypery USA, cuda na kiju, które kosztują od 600pln w górę za komplet?
No, może znajdą się tańsze? AM-Wingi to przy tym tanie kółka, a osiągi na drodze mają bardzo podobne, czasami nawet lepsze i do tego NAJLEPIEJ z tych wszystkich kół amortyzują drgania. Każdy starszy zawodnik wybierze te kółka, jeśli dba o swoje kolana i gwarantuje Wam, że nie zamieni już na żadne inne, wyprodukowane do tej pory.
Sadzę że koła te moga powstawać w tych samych fabrykach w ktorych robi sie koła "znanych" marek. Nie przeczę. Dlatego lepiej byłoby abys zrobił jakąś analizę fizyczno chemiczna składu lub przynajmniej przejechałbyś je durometrem niż robił te testy które są zbiorem subiektywnych opinii, film typu - jedzie facet i czasem przekłada (ładnie ale co to mówi o kołach?) nie jest dla mnei żadnym argumentem.
zico pisze: MRV - łożyska ninja są nadal uważane za najlepsze stalowe. Informuję Ciebie, że jest to po prostu SKF dedykowany do jazdy szybkiej, poczytaj sobie fora: na takich łożyskach jeździł Rollerblade World, w Polsce wiele osób, które korzystało z tych łożysk uważa nadal, że były one najlepsze. Produkowane jako wyścigowe łożyska mini oraz wersja 608. Oczywistym jest, że łożysko mini ma mniejsze podatności na zużycie, ponieważ brud ma utrudnione wejście do środka tych łożysk.
Zazdroszczę Ci pewności w wyrazaniu twerdzeń na które najlepsi trenerzy odpowiadają "nie wiem". Tak właśnie odpowiada m.in Begg na pytanie czy mniejsza lub większa toczność łożysk gra jakąś rolę.
Skonfrontuj toczność przeciętnych łożysk i tocznośc czy ulubiony przez Ciebie rebound przeciętnych kół i ich wpływ na szybkość poruszania się. Chyba tylko ktoś niezorientowany powie że te obydwie rzeczy stoją na tej samej skali wpływu na wynik. To jest co najmniej rząd wielkości mniej na niekorzyśc łożysk. Nawet zakładając że mini brudzą się rzadziej to co to za problem przeczyścić dzisiaj porzadne 608 ze zdejmowanym koszykiem? Rollerblade World? Czy możesz mi przypomniec ile lat temu to było ? :)
zico pisze: Co do Joeya - przecież ten zawodnik jeździ na najwyższym poziomie! Inaczej kółka zachowują się przy najwyższych prędkościach oraz różnych nawierzchniach, ten zawodnik wie, co ma dobierać na dany typ wyścigu. Jeździł na Matterze, Hyperach USA - i co? Wrócił na razie na Atomy. Jakby szczegółowo zobaczyć, jeździ na markach dostępnych w USA, a nie innych! Taki, mały drobny szczegół. AM-Wing, dMb już nie są tak dostępne i wypromowane w tym kraju. 99% zawodników w Polsce nie osiąga takich prędkości jak Joey Mantia, więc tutaj też porównanie kół jest trochę nie na miejscu.
Zico opowiadasz nieprawdę. Wszystkie koła są dostepne w USA - zobacz sklep Richarda Netta, zobacz inlinewarehouse. Joey jeździ na atomie ponieważ ma coś z tego.
zico pisze: Dodatkowo Joey zmienił but, który jest lżejszy o około 150 gram, jak sam Joey określił: jest to najlepszy but jaki miał do tej pory i do końca swojej kariery nie będzie już jeździć na innych.
Sekretem tego buta jest dopasowywanie do nogi przez kilka miesiecy/tygodni zgodnie z uwagami - ma to już nawet niewiele wspólnego z odlewem. Joey przyjeżdża, simmons zmienia. Taki układ.
zico pisze: Oddzielmy jednak teraz linię Joeya od większości zawodników w Polsce, bo to zupełnie inna liga osiągów, tras wyścigów (tory, jakość drogi) oraz możliwości finansowe.
Jakość drogi? Miałem przyjemność uczestniczyć w wyścigach w USA. Jakość drogi - maraton w łomży. Przejedź się w northshore marathon i zbudź się o 5 rano by wystartować o 7 rano (bo start po poludniu spowodowałby problemy z ruchem w tym samochodowym państwie), przejedź sobie po diamond grindzie 1-2km zrozumiesz w jakim jesteś błędzie myśląc że wrotkarstwo to poważany w USA sport.
zico pisze: Chyba, że ponad tym wszystkim jest LANS, to proszę bardzo MRV -> potrafię to zrozumieć, że dla lansu zrobi się wszystko żeby mieć i się pokazać. Tj. wybór, że "4x110mm" - muszę mieć, bo są najszybsze i najlepsze. :lol:
to już nie rozmowa na argumenty:) ale dobrze - lansuje się w Bont semi race i Cheetah :) na Matterach Yellow kupionych okazyjnie po 400PLN
zico pisze:Nie będę sypać nazwiskami, ale te osoby na pewno coś powiedzą, bo do tego momentu nie byłem taki, żeby chwalić się osiągnięciami innych, ale widać, że nadszedł ten czas, aby wszystko pokazać z pierwszej ręki, bo widać, że brakuje praktyki, tylko po forach noszą się pismaki ze swoimi zamkniętymi teoriami. Trzeba bardzo dużo wyjeździć w życiu, żeby mieć pojęcie o sprzęcie w tym sporcie.
Koła Storm Surge to Twoja największa zamknięta teoria - wystarczyło sie trochę otworzyć na świat, zobaczyć jeden wyścig w Holandii kiedy wprowadzono te koła (nie musiałes jechać wystarczy youtube) i troche pośledzić komentarze niekoniecznie czołowych zawodników.

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » wt września 27, 2011 9:39

Pytania do Ciebie mrv:

- jeździłeś na AM-Wingach?

- jakie są relacje zarobkowe w Polsce / USA do sprzętu tutaj i w USA?

Krótko i treściwie odpowiedz na powyższe, bardzo proste pytania.

Analizy chemiczne? MRV proszę Ciebie. Mi wystarczy to, że te koła (AM-Wing) jadą bardzo dobrze, wiele osób się na nie przesiadło i nie chcę na ten moment innych, ponieważ mają najlepszą relację cena / toczenie / amortyzacja. Sam mam wrażenie, że siedzisz w swoim świecie "USA", nie patrzysz, co się dzieje gdzie indziej (Azja, Europa), jakie nowe firmy i marki się pojawiły.

Nie opieram się też na danych opisanych w internecie, tylko po prostu wręcz "zaryzykowałem" z kilkoma markami, a stały się one strzałem w 10. Dużo osób w Polsce korzysta właśnie z tych kół, polecają właśnie łożyska stalowe SKF - pamiętaj, że cały czas piszę o opiniach osób, które korzystały z tych kółek czy łożysk, a Ty po prostu klepiesz swoje gdzieś tam przeczytane teksty nie mając w ogóle styczności z powyższymi produktami. Ja mam akurat to szczęście, że nim coś napiszę to porządnie przetestuję, dam również komuś do przetestowania. Ty nawet się nie kwapiłeś żeby poprosić o kółka do testów. Dla mnie tyle w temacie, ponieważ ważniejsza jest praktyka, a nie Twoje "teorie".
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » wt września 27, 2011 10:04

Jeszcze sobie Ciebie cytuje, dla zasady:
mrv pisze:Zico opowiadasz nieprawdę. Wszystkie koła są dostepne w USA - zobacz sklep Richarda Netta, zobacz inlinewarehouse.
Pokaż mi na stronie inlinewarehouse kółka dMb oraz AM-Wing. Sam opowiadasz nieprawdę.
mrv pisze:Sekretem tego buta jest dopasowywanie do nogi przez kilka miesiecy/tygodni zgodnie z uwagami - ma to już nawet niewiele wspólnego z odlewem.
A to ciekawostka. Mi leżał od razu, wielu osobom również. Mówimy o butach Simmons Racing Tarrega, Simmons Racing Partizan, Schankel Edge R. Bez żadnych problemów, nie wszystkim, ale wielu OD RAZU.
mrv pisze:Koła Storm Surge to Twoja największa zamknięta teoria - wystarczyło sie trochę otworzyć na świat, zobaczyć jeden wyścig w Holandii kiedy wprowadzono te koła (nie musiałes jechać wystarczy youtube) i troche pośledzić komentarze niekoniecznie czołowych zawodników.
Wystarczy mi, że na innych kółkach w strugach deszczu jeżdżę szybciej niż na Stormach czy inne osoby na Stormach. I to nie tylko ja.

Widzisz - Twój problem polega na tym, że Twoje teorie są na linii Ty - a to, co się dzieje w USA czy u Pana Begga. Nic więcej. A u mnie, co dużo osób wie, najważniejsza jest właśnie praktyka i rzetelna opinia osób, które używają danego sprzętu. I tym się różnimy. Gwarantuje też Tobie, że poczytasz sobie jeszcze wiele w tym temacie ludzi jeżdżących i to bardzo dobrze. Jedną już opinię masz, praktyczną, zawodnika Pawła Ciężkiego.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
mrv
Szybszy niż Chuck Norris na 5x84mm
Posty: 548
Rejestracja: pn lutego 19, 2007 6:03
Moje rolki: SemiRace 4x100, Cheetah 4x110
Jeżdżę od: 20 gru 2009

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: mrv » śr września 28, 2011 11:54

zico pisze: Pokaż mi na stronie inlinewarehouse kółka dMb oraz AM-Wing. Sam opowiadasz nieprawdę.
nettracing.com, adamsinline - tu je oferują, fora niemiecko-, anglo- języczne - tam rozmawiają o tych kołach
zico pisze: Wystarczy mi, że na innych kółkach w strugach deszczu jeżdżę szybciej niż na Stormach czy inne osoby na Stormach. I to nie tylko ja.
I to jest Twój wybór, tylko nie pisz juz więcej że w kołach na deszcz można "się zajeździć" jak Twój znajomy 15 lat (czy więcej) temu.
zico pisze: Gwarantuje też Tobie, że poczytasz sobie jeszcze wiele w tym temacie ludzi jeżdżących i to bardzo dobrze. Jedną już opinię masz, praktyczną, zawodnika Pawła Ciężkiego.
Zacznijmy od tego że wypadasz tu z jakąś wagą elektroniczną i pokazujesz 2 g zysku na kole jako coś wartego uwagi. Wygląda to tak jakbys nie miał lepszych argumentów na zakup właśnie produktów oferowanych przez Ciebie. Gwarantuję Tobie że świat nie kończy się na butach Schankel, Simmons. Istnieją równie dobre wyroby innych firm na P, B czy C. Masz porządne argumenty to je wyciągnij a nie mydl oczu wagą. Rób filmy - bardzo chętnie je oglądnę i wyciągnę wnioski byle to były filmy z sensem...

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » śr września 28, 2011 12:12

MRV, czy w ogóle potrafisz czytać, co tu jest napisane, nie mówię już wyciąganiu wniosków....
Nie potrafisz nawet odpowiedzieć na dwa, proste powyższe pytania - nie jeździłeś więc po prostu teoretyzujesz.
Nie muszę wrzucać filmów, bo to i tak będzie zawsze jakieś małe porównanie, jak nazwa tego wątku. Na kołach masz nawet 25 gram różnicy. To tak, żeby być w szczegółach.

Na nettracing oraz adams nie ma kół dMb oraz najnowszych Boxer. Kula w płot, że piszę "nieprawdę". Tj. wcześniej kolega dobrze wspomniał "trudno wypromować się nowym firmom".

Czepiasz się też o to, że mój kolega zajechał się... nie na Stormach, ale na Continentalach... Panie, to są zupełnie inne kółka. Porównanie kół na wodę będzie w przyszłym roku jak będą dwa konkretne modele na rynku: MPC Storm oraz Matter Black Rain. Wtedy będzie można solidnie porównać kółka. Ja i tak wiem, że jedzie mi się szybciej na nie deszczowcach, przynajmniej na ten moment.

Doskonale wiem, że na Simmonsach czy Schankelach świat się nie kończy, zawsze pozostaje wybór dla zawodnika czy amatora. Jednak wiem, że waga sprzętu ma znaczenie, widać to u każdego, kto przesiadł się na lżejsze zestawy. Oczywiście głównie ma but znaczenie, ale o tym jest inny temat o zasadach doboru, przymiarki i dopasowania. Mogę też wymieniać nazwiskami kto, ale tak właściwie po co? Nie zrozumiesz, bo sam nigdy nie miałeś takiego porównania, ba, nawet nie chcę się Tobie poszukać kto i jakie wyniki zrobił po TYLKO i WYŁĄCZNIE przesiadce na lżejsze kółka czy buty.

Pozostaję dalej w małym temacie małego porównania wag kółek, niedługo będziesz też porównanie szyn i ich wysokości - mrv szykuj już artylerię z USA. :)
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
mrv
Szybszy niż Chuck Norris na 5x84mm
Posty: 548
Rejestracja: pn lutego 19, 2007 6:03
Moje rolki: SemiRace 4x100, Cheetah 4x110
Jeżdżę od: 20 gru 2009

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: mrv » śr września 28, 2011 12:21

zico pisze: Na nettracing oraz adams nie ma kół dMb oraz najnowszych Boxer. Kula w płot, że piszę "nieprawdę". Tj. wcześniej kolega dobrze wspomniał "trudno wypromować się nowym firmom".
Pytałeś tez o Am-Wingi bez problemu je odnajdziesz.
zico pisze: Doskonale wiem, że na Simmonsach czy Schankelach świat się nie kończy, zawsze pozostaje wybór dla zawodnika czy amatora. Jednak wiem, że waga sprzętu ma znaczenie, widać to u każdego, kto przesiadł się na lżejsze zestawy. Oczywiście głównie ma but znaczenie, ale o tym jest inny temat o zasadach doboru, przymiarki i dopasowania. Mogę też wymieniać nazwiskami kto, ale tak właściwie po co? Nie zrozumiesz, bo sam nigdy nie miałeś takiego porównania, ba, nawet nie chcę się Tobie poszukać kto i jakie wyniki zrobił po TYLKO i WYŁĄCZNIE przesiadce na lżejsze kółka czy buty.
Nie ma czegoś takiego jak TYLKO i WYŁĄCZNIE - zawsze są czynniki dodatkowe choćby tak małe jak zabrudzone łożyska :twisted:
zico pisze: Pozostaję dalej w małym temacie małego porównania wag kółek, niedługo będziesz też porównanie szyn i ich wysokości - mrv szykuj już artylerię z USA. :)
No bardzo mnie to porównanie interesuje - ba, możesz być pewien że dodam od siebie produkty których nie oferujesz :) Nie zapomnij przyjąć właściwej metodyki. Na tą śpiewkę o USA spuszczam zasłonę milczenia, tak jak na rozszyfrowaną przez Ciebie nazwe technologii Barefoot :). Jazda bez skarpetek :)

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » śr września 28, 2011 12:34

Dalej czekam na proste odpowiedzi na proste pytania, ale już wiem: nie jeździłeś na tych kółkach, więc Twoja opinia jest nic nie znacząca, tak?

MRV - zarzucasz mi, że gdzieś się zatrzymałem w tyle... A sam co robisz? Odkopujesz jakieś tematy o Continentalach, barefoot gdzie w tamtych czasach nie było oficjalnie i rzeczowo to opisywane.Dla mnie teraz to są "slogany" i teoria. Świat pędzi dalej. I USA nie jest na pozycji dominującej. Właśnie dlatego zacząłem porównywać wszystko na żywo, co widać na m.in. zdjęciach, a Ty non - stop wyjeżdżasz z teoriami! Piszesz w temacie, w którym nie miałeś nawet w rękach ponad połowy kółek...

Są ludzie, którzy poprawili swoje wyniki dzięki temu, że nowe marki m.in. kółek pojawiły się w Polsce. Weź sobie te zdanie głęboko do serca.

Co do porównania szyn: będą Luigino, Rollerblade, dMb, Schankel, Simmons - nie mam na ten moment większej ilości marek i modeli.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

julek1967
Prześcigant 4x100mm
Posty: 320
Rejestracja: wt maja 27, 2008 4:17
Moje rolki: bont z 4x110
Jeżdżę od: 02 cze 2005

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: julek1967 » śr września 28, 2011 6:46

zico pisze:
Toudi pisze:2. Te specjane spacerydo AM-wingów mnie zaintrygowały, bo dzisiaj będę je właśnie montował pierwszy raz (na Berlin) ale mam normalne spacery. Powinny być jakieś inne?
Chodzi o szerokość. Każdy dobry zawodnik "doskonale wie i chowa w tajemnicy", że kluczem idealnego toczenia łożysk są wyselekcjonowane tuleje o odpowiedniej dla danych kół szerokości, np. dla łożysk hybrydowych Simmons Racing zalecenia są takie:

Matter Juice 100mm szerokość tulejki 10,15 mm
Matter EMT 110mm szerokość tulejki 10,18mm
MPC 110mm szerokość tulejki 9,94mm
BONT 110mm szerokość tulejki 10,03mm

Nawet setna część mm robi różnicę w toczeniu łożysk.

teraz może i ja dorzuce trzy grosze i prosze Was przemyślcie to co napisze:
Toudi przytoczył różne szerokości tulejek i zobaczcie różnice między najcieńszą a najgrubszą wynosi tylko 0,24mm. To mało czy dużo?
zróbmy test: 1. szerokośc tulejki + szerokośc dwóch łożysk/lewa strona ls/ =szerokości koła/prawa strona ps/ ,to idealna sprawa !
2. ls < ps koło w tym wypadku może haczyc lub obcierac o szyne !!!!
3. ls > ps częśc łozyska wystaje poza kółko po obu jego stronach- włozyc kółko w szyne można po większym jej rozchyleniu.
jeśli chodzi o przypadek 2 to szyna od srodkowej strony przy otworach jest tak ukształtowana iz jest w tych miejscach grubsza !możecie to zauważyc zdejmując kółko. to zgrubienie trafia na wewnętrzą bieżnie łozyska.w tych dobrych szynach to zgrubienie w zupełnosci pokryje tą strate szerokości tulejki i łożysk czyli możemy nieobawiac się ,że kółko będzie nam tarło o szyne.
w przypadku 3 te dwie dziesiątki mm nie stanowią problemu i ranty jakimi sa wystające łozyska w niczym nie przeszkadza !
Podsumowując w trzech przypadkach tocznośc łozysk i kółek jest TAKA SAMA i nie ma potrzeby biegac z mikrometrem i bawic sie w głupoty !!!!!!! Poprostu kupiłeś coś nowego ,zakładasz i jak nie obciera to jest OK i to cała filozofia ,a do kogo ten wywód nie dociera niech przeczyta to jeszcze raz ,i jeszcze raz aż do skutku .pozdro
ps . a na temat kółek to myśle ,że ktoś powinien zrobic DOKTORAT .i cdn...

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagi kółek 110mm - małe porównanie

Post autor: zico » śr września 28, 2011 6:55

Julek to nie tak. Jeśli pierścienie wewnętrzne łożysk nie mają oparcia na tulejkach (tulejka jest za wąska), to po dokręceniu śrub mocujących łożyska z kółkami co się zaczyna dziać? Ano to, że pierścienie wewnętrzne łożysk zaczynają się przesuwać do wewnątrz kółka, a pierścienie zewnętrzne zostają w miejscu, ponieważ opierają się w hubie na pierścieniu kółka. Następnie kulki opierają się większą powierzchnią o pierścienie, a co za tym idzie następuje OLBRZYMIE tarcie i łożyska się już nie obracają.

0,24mm robi OGROMNĄ różnicę. Wiem, bo siedzę z kilkudziesięcioma rodzajami kółek, tysiącami tulejek mając te same szyny, śruby i łożyska.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt - jazda fitness i szybka / Equipment - fitness and speed”