Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Zanim kupisz - zapytaj, przeczytaj o sprzęcie do jazdy na wrotkach (rolkach / rolki)
Dział tylko o jeździe fitness i szybkiej.
Place to talk about skates, wheels, bearings. Only for fitness and speed inline skating

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

Awatar użytkownika
cactus
Czterokółkowiec
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 4:19
Moje rolki: Tempest
Jeżdżę od: 01 kwie 2007

Re: Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Post autor: cactus » ndz października 13, 2013 8:12

Pfff... sory chłopaki... pracująca niedziela i przyspieszony kurs szybkiego czytania (niekoniecznie ze zrozumieniem) zrobiły swoje... Troche mi się namnożyło tych milimetrów.

Toudi może to dlatego że nierealnym wydaje mi się przytarcie tego kółka 100mm o jedyne 0,5mm (pół milimetra) w przeciągu dwóch sezonów ;) Ja pale kółka w oczach...

Doody Ty chyba też nie trafiłeś bo chyba nie realnym jest aby kółka mające po 110mm przytrzeć o 2,5mm a kółko 100mm -nr 2 zetrzeć 5mm - nie miałoby styczności z podłożem.. ;)

No chyba że już nie myśle... co jest wielce prawdopodobne. Tak samo jak to że te kółka nie widziały suwmiarki a jedynie strzał z oka ;)

bj43
Szybszy niż Chuck Norris na 5x80mm
Posty: 492
Rejestracja: pn lipca 28, 2008 7:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Post autor: bj43 » ndz października 13, 2013 8:47

grzesnt pisze:Witam.
Kilka ciekawostek o moich kółkach...KÓŁKA 110 UTARŁY SIĘ DO ŚREDNICY 108-107,5 A KÓŁKA 100 UTARŁY SIĘ DO ŚREDNICY 99.5 ...
No to jeszcze ja :bom: :bom: .
110 starły się o 2,0 do 2,5 mm, a 100 o 0,5 mm.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Doody
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 980
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 7:59
Moje rolki: SEBA FR2 + HC / PS R4
Jeżdżę od: 01 maja 1993
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Post autor: Doody » ndz października 13, 2013 9:29

cactus pisze: Doody Ty chyba też nie trafiłeś bo chyba nie realnym jest aby kółka mające po 110mm przytrzeć o 2,5mm a kółko 100mm -nr 2 zetrzeć 5mm - nie miałoby styczności z podłożem.. ;)
Toudi pisze:To teraz ja :bom:
110 starły się o 2,5 do 3 mm a 100 o 0,5 mm
bj43 pisze: No to jeszcze ja :bom: :bom: .
110 starły się o 2,0 do 2,5 mm, a 100 o 0,5 mm.
Hahaha no trzeba się cofnąć do podstawówki i odejmowanie poćwiczyć jeszcze kilku się znajdzie i utworzą dla nas klasę.

A już myślałem że Grzesnt nauczył się slide'ować w 3x110 1x100 i stąd ten ubytek drugiej setki :D
Znam z autopsji: BAUER FX3, Rollerblade Super Stradablade, ROCES ROME FCO, ROCES M12, Fila Primo Wave, Powerslide R4, Rollerblade Racemachine, Powerslide Phuzion Urban 11, SEBA FR2, Powerslide R4

Awatar użytkownika
cactus
Czterokółkowiec
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 4:19
Moje rolki: Tempest
Jeżdżę od: 01 kwie 2007

Re: Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Post autor: cactus » ndz października 13, 2013 9:42

Tak bj34, do tego już doszliśmy...
Nigdy nie miałem tych kółek dlatego zastanawiam się czy to możliwe. W średnicy setek ubyło 0,5mm więc w przeciągu dwóch sezonów przytarł uretan 0,25mm!!! toż to grubość czterech lub pięciu ludzkich włosów... No chyba że na torze? Bo nigdy nie jeździłem?... nigdy też nie mierzyłem każdorazowo kół ale myśle że max. 5godzin jazdy po średniej jakości asfalcie strawi te 0,25mm? Chyba że to na czym do tej pory jeździłem to jakiś bubel z odpustu?

bj43
Szybszy niż Chuck Norris na 5x80mm
Posty: 492
Rejestracja: pn lipca 28, 2008 7:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Post autor: bj43 » ndz października 13, 2013 10:13

cactus pisze:...Nigdy nie miałem tych kółek dlatego zastanawiam się czy to możliwe. W średnicy setek ubyło 0,5mm więc w przeciągu dwóch sezonów przytarł uretan 0,25mm!!! toż to grubość czterech lub pięciu ludzkich włosów... No chyba że na torze? Bo nigdy nie jeździłem?... nigdy też nie mierzyłem każdorazowo kół ale myśle że max. 5godzin jazdy po średniej jakości asfalcie strawi te 0,25mm? Chyba że to na czym do tej pory jeździłem to jakiś bubel z odpustu?
Jest to możliwe, pod warunkiem, że:
- kółka są bardzo twarde
- rolkarz bardzo mało waży
- rolkarz nie trenuje na tych kółkach, tylko startuje w zawodach i to rzadko
- jeździ tylko po gładkim torze
Pozdrawiam.

grzesnt
Czterokółkowiec
Posty: 54
Rejestracja: ndz lutego 22, 2009 11:28
Jeżdżę od: 15 kwie 2005

Re: Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Post autor: grzesnt » pn października 14, 2013 3:36

Toudi pisze:To teraz ja :bom:
110 starły się o 2,5 do 3 mm a 100 o 0,5 mm

Tak czy siak, starły się nierówno, jeśli patrzeć na średnicę. Jeśli jednak postawić rolkę pod kątem 30 stopni, to pewnie okaże się, że wszystkie dotykają równo.
Tak strzelam, bo tylne ściera się bardziej na płasko a pozostałe mniej lub bardziej ale ukośnie, czyli ze średnicy ubywa mniej.
Prowadząc te dywagacje dalej - 1,3 i 4 zamieniał miejscami a 2-go raczej nie zamieniał.
No i dlatego koła mają różny profil a średnica 110 jest mniejsza, podczas gdy średnica drugiego zmniejszyła się mniej, choć utarcie po bokach jest pewnie podobne.
WITAM
Dokładnie jest tak jak napisał Toudi

grzesnt
Czterokółkowiec
Posty: 54
Rejestracja: ndz lutego 22, 2009 11:28
Jeżdżę od: 15 kwie 2005

Re: Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Post autor: grzesnt » pn października 14, 2013 3:47

BJ 43 NAPISAŁ: Jest to możliwe, pod warunkiem, że:
- kółka są bardzo twarde
- rolkarz bardzo mało waży
- rolkarz nie trenuje na tych kółkach, tylko startuje w zawodach i to rzadko
- jeździ tylko po gładkim torze[/quote]

Witam
Twardość kółek 86 tak podaje ZICO
Jeżdżę na tych kółkach na treningach i na zawodach
Moja waga 73-75 kg.
Trenuję na drodze o bardzo dobrej i dobrej nawierzchni.
Sezon zaczynam Marzec-Kwiecień kończę Wrzesień.
Treningi tygodniowo 40-100km.

bj43
Szybszy niż Chuck Norris na 5x80mm
Posty: 492
Rejestracja: pn lipca 28, 2008 7:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Post autor: bj43 » pn października 14, 2013 5:23

Wynika z danych, że na małe zużycie kółek wpływa tu głównie korzystny stosunek ich twardości do masy ciała. Czym więcej ważymy, tym twardsze kółka powinniśmy stosować. Nie jest to zbyt odkrywcze, ale wyjaśnia sprawę małego zużycia kółek kolegi.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
cactus
Czterokółkowiec
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 4:19
Moje rolki: Tempest
Jeżdżę od: 01 kwie 2007

Re: Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Post autor: cactus » pn października 14, 2013 7:59

Mimo wszystko jest to dla mnie nie małym zaskoczeniem... Ja waże 97kg przy 190cm i zdaje sobie sprawe że koła zajade szybciej niż osoba 30kg lżejsza ale nie sądziłem że jest to taka kolosalna różnica...

grzesnt
Czterokółkowiec
Posty: 54
Rejestracja: ndz lutego 22, 2009 11:28
Jeżdżę od: 15 kwie 2005

Re: Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Post autor: grzesnt » pn października 14, 2013 8:15

cactus pisze:Mimo wszystko jest to dla mnie nie małym zaskoczeniem... Ja waże 97kg przy 190cm i zdaje sobie sprawe że koła zajade szybciej niż osoba 30kg lżejsza ale nie sądziłem że jest to taka kolosalna różnica...
Witam
Polecam koledze kupno następnych kółek w sklepie u ZICO profesjonalne doradztwo.

bj43
Szybszy niż Chuck Norris na 5x80mm
Posty: 492
Rejestracja: pn lipca 28, 2008 7:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Post autor: bj43 » pn października 28, 2013 12:58

bj43 pisze:...Poliuretan ma jednak cechę zależną od temperatury, która daje się praktycznie wykorzystać. Jest nią topliwość.
Właścicieli drogich kółek zainteresuje możliwość ich regeneracji, czyli nadlewania startych ubytków. ..
Nie próbujcie jednak robić tego w domu, ponieważ podczas topienia i spalania poliuretanu wydziela się silnie trujący gaz cyjanowodór. Możemy nieświadomie zamienić nasze mieszkanie w komorę gazową.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
_blues_
Czterokółkowiec bez hamulców
Posty: 136
Rejestracja: pn lipca 08, 2013 7:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Post autor: _blues_ » pn października 28, 2013 1:32

bj43 pisze:Nie próbujcie jednak robić tego w domu, ponieważ podczas topienia i spalania poliuretanu wydziela się silnie trujący gaz cyjanowodór. Możemy nieświadomie zamienić nasze mieszkanie w komorę gazową.
To jak? Ćwiczenie slide-ów to podtruwanie się cyjanowodorem...? ;)

bj43
Szybszy niż Chuck Norris na 5x80mm
Posty: 492
Rejestracja: pn lipca 28, 2008 7:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Kraków

Re: Zmiana twardości kół w miarę ich ścierania

Post autor: bj43 » pn października 28, 2013 4:43

_blues_ pisze:
bj43 pisze:Nie próbujcie jednak robić tego w domu, ponieważ podczas topienia i spalania poliuretanu wydziela się silnie trujący gaz cyjanowodór. Możemy nieświadomie zamienić nasze mieszkanie w komorę gazową.
To jak? Ćwiczenie slide-ów to podtruwanie się cyjanowodorem...? ;)
Zawsze twierdziłem, że jazda na rolkach jest niebezpieczna i trzeba być niezbyt rozsądnym albo bez wyobraźni, aby ten sport uprawiać. :)

A na poważnie - ilość tego gazu, która wydziela się z kółek podczas slajdów jest bardzo mała, ponadto szybko rozprasza się w powietrzu. Nie jest więc niebezpieczna. Ale jeśli poczujemy zapach migdałów, lepiej odjechać z tego miejsca.
Problemem są natomiast wszechobecne pianki poliuretanowe - używane do uszczelnień i ociepleń budynków, izolacji termicznej rur, produkcji materacy, foteli i kanap. W razie pożaru więcej osób ginie od zatrucia cyjanowodorem niż od ognia czy tlenku węgla.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt - jazda fitness i szybka / Equipment - fitness and speed”