Rozmiar kółek a technika

Zanim kupisz - zapytaj, przeczytaj o sprzęcie do jazdy na wrotkach (rolkach / rolki)
Dział tylko o jeździe fitness i szybkiej.
Place to talk about skates, wheels, bearings. Only for fitness and speed inline skating

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

Piotrek1986
Posty: 37
Rejestracja: śr marca 26, 2014 2:01
Moje rolki: Bont Jet 100/Twister 80

Rozmiar kółek a technika

Post autor: Piotrek1986 » pt kwietnia 04, 2014 10:28

Witam, chciałbym dowiedzieć się czy też poradzić na temat techniki jazdy względem rozmiaru kółek. Obecnie jestem na etapie jazdy fitness szybszej (nie można nazwać "tego" jeszcze jazdą szybką). Jeżdżę na Twisterach 2013 z kółkami Rollerblade Urban 80mm 80A (obecnie kółka są na poziomie 70mm) prędkości to 21/22km/h na odległości 20-30km. Na sezon letni planuje zakupić Hyper Concrete żeby ciągle szlifować technikę oraz zwiększyć siłę w nogach. Natomiast na okres późnej jesieni będę atakował nowy sprzęt z kółkami 100m (Rollerblade Maxxum na obecną chwilę są dla mnie numerem 1). Mam względem tego kilka pytań:

1. Jakie są wrażenia po zmianie kół z 80mm na 100mm ??
2. Czy powinienem już teraz zwracać na coś uwagę podczas jazdy względem zakupu większych kółek??
3. Jak jest z techniką jazdy na 80mm (i mniej) do jazdy na 100mm?? Mam pewne obawy czy jak teraz ogarniam się z techniką na tak małych kółkach, wszystko pójdzie wpi..du po zmianie na 100mm.
4. Czy Hyper concrete są najlepszym wyborem z kółek 80mm do jazdy fitness szybkiej (typowa jazda na czas 95% ścieżki asfaltowe)??
5. Może ma ktoś już jakieś opinie na temat RB Maxxum ??


Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Pinnhead
Prześcigant 4x100mm
Posty: 333
Rejestracja: czw września 19, 2013 9:58
Moje rolki: 3 i 4 kółkowe :P
Jeżdżę od: 02 lip 1997

Re: Rozmiar kółek a technika

Post autor: Pinnhead » pt kwietnia 04, 2014 11:10

1) O dżizas, ja pierdykam, zgubię zęby! Na szczęście ten stan utrzymuje się dość krótko. Zależy jak szybko się przyzwyczaisz - dzień/tydzień.
2) nie wiem
3) nie powinno nic pójść 'wpizdu' - przynajmniej jeśli dojdziesz do poziomu, w którym mięśnie będą pamiętać co robić. No i z pominięciem okresu strachu o zęby, patrz pkt 1 ;)
4) Hyper Create raczej będą lepsze. Concrete mają profil bardziej okrągły i są świetne na miasto ale jeśli chodzi o czasy, to zwłaszcza, trochę zużyte, czuć że hamują. Nie wiem jak inne.
5) brak
Aktualnie jeżdżę na: Xsjado własny freeride setup, Powerslide Phuzion7, Luigino Sting

Awatar użytkownika
Doody
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 980
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 7:59
Moje rolki: SEBA FR2 + HC / PS R4
Jeżdżę od: 01 maja 1993
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Rozmiar kółek a technika

Post autor: Doody » pt kwietnia 04, 2014 11:35

2) Jeśli chcesz się przesiąść na 100 największą uwagę zwracaj na technikę, to co wybaczają koła 80mm, 100 już nie koniecznie: dostawianie stopy, wydłużenie kroku, jazda z bardziej ugiętymi nogami. Na setkach jeździ się szybciej ale trudniej je rozpędzić, jeśli będziesz miał krótki krok nie pojedziesz dużo szybciej.

Ponadto jak wyżej.
Znam z autopsji: BAUER FX3, Rollerblade Super Stradablade, ROCES ROME FCO, ROCES M12, Fila Primo Wave, Powerslide R4, Rollerblade Racemachine, Powerslide Phuzion Urban 11, SEBA FR2, Powerslide R4

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rozmiar kółek a technika

Post autor: zico » pt kwietnia 04, 2014 11:38

Piotrek1986 pisze:Witam, chciałbym dowiedzieć się czy też poradzić na temat techniki jazdy względem rozmiaru kółek. Obecnie jestem na etapie jazdy fitness szybszej (nie można nazwać "tego" jeszcze jazdą szybką). Jeżdżę na Twisterach 2013 z kółkami Rollerblade Urban 80mm 80A (obecnie kółka są na poziomie 70mm) prędkości to 21/22km/h na odległości 20-30km. Na sezon letni planuje zakupić Hyper Concrete żeby ciągle szlifować technikę oraz zwiększyć siłę w nogach. Natomiast na okres późnej jesieni będę atakował nowy sprzęt z kółkami 100m (Rollerblade Maxxum na obecną chwilę są dla mnie numerem 1). Mam względem tego kilka pytań:

1. Jakie są wrażenia po zmianie kół z 80mm na 100mm ??
2. Czy powinienem już teraz zwracać na coś uwagę podczas jazdy względem zakupu większych kółek??
3. Jak jest z techniką jazdy na 80mm (i mniej) do jazdy na 100mm?? Mam pewne obawy czy jak teraz ogarniam się z techniką na tak małych kółkach, wszystko pójdzie wpi..du po zmianie na 100mm.
4. Czy Hyper concrete są najlepszym wyborem z kółek 80mm do jazdy fitness szybkiej (typowa jazda na czas 95% ścieżki asfaltowe)??
5. Może ma ktoś już jakieś opinie na temat RB Maxxum ??


Pozdrawiam :)
1. Szybciej, ale mniej stabilnie.
2. Technika odepchnięcia, stabilna. Bez szarżowania i odpychania byle jak.
3. Wyżej, gorzej, mniej stabilnie na 100mm w stosunku do 80mm.
4. Nie. Masz np. Matter Juice albo Hyper Create - profil eliptyczny, ten profil gwarantuje m.in. mniejsze opory toczenia.
5. Napisałem najważniejsze kwestie w innym poście.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
cactus
Czterokółkowiec
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 4:19
Moje rolki: Tempest
Jeżdżę od: 01 kwie 2007

Re: Rozmiar kółek a technika

Post autor: cactus » sob kwietnia 05, 2014 11:46

zico pisze: 1. Szybciej, ale mniej stabilnie.
Wiem że doświadczeniem w tej kwestii nie dorastam Ci do pięt ale mam zupełnie przeciwne odczucia ;) Wg mnie po przesiadce na 100mm przy większych prędkościach jest o wiele stabilniej dzięki dłuższej szynie.

waluś
Ścigant 4x110mm
Posty: 388
Rejestracja: wt kwietnia 20, 2010 1:41
Moje rolki: SR Tempest, Twister 243
Jeżdżę od: 02 sty 2001
Lokalizacja: Poznań

Re: Rozmiar kółek a technika

Post autor: waluś » sob kwietnia 05, 2014 1:23

cactus pisze:
zico pisze: 1. Szybciej, ale mniej stabilnie.
Wiem że doświadczeniem w tej kwestii nie dorastam Ci do pięt ale mam zupełnie przeciwne odczucia ;) Wg mnie po przesiadce na 100mm przy większych prędkościach jest o wiele stabilniej dzięki dłuższej szynie.
Pewnie chodzi Ci o rodzaj stabilności odnośnie samej jazdy (rolki nie rozjeżdżają się bo nie mają zwrotności -> jedziesz jak po szynie). Zico ma na myśli taki rodzaj stabilności że przy większych kołach następuje gięcie w kostkach i odbicie na całej długości bez prawidłowej techniki nie odbywa się w strefie power boxa (siła przenoszona nie jest bezpośrednio na koła i część ucieka na utrzymanie kostki).

tommusz
Posty: 13
Rejestracja: śr kwietnia 02, 2014 4:18
Moje rolki: R B Tempest
Jeżdżę od: 02 cze 2005

Re: Rozmiar kółek a technika

Post autor: tommusz » sob kwietnia 05, 2014 3:58

cactus pisze:
zico pisze: 1. Szybciej, ale mniej stabilnie.
Wiem że doświadczeniem w tej kwestii nie dorastam Ci do pięt ale mam zupełnie przeciwne odczucia ;) Wg mnie po przesiadce na 100mm przy większych prędkościach jest o wiele stabilniej dzięki dłuższej szynie.

Raczej chodzi o stabilne trzymanie stopy z wrotką a nie stabilność przy prędkości, bo ta druga jest oczywiście większa.

Awatar użytkownika
cactus
Czterokółkowiec
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 4:19
Moje rolki: Tempest
Jeżdżę od: 01 kwie 2007

Re: Rozmiar kółek a technika

Post autor: cactus » ndz kwietnia 06, 2014 10:31

Piotrek i tak nie myśli o niskim bucie więc ma to niewielkie znaczenie.

Piotrek1986
Posty: 37
Rejestracja: śr marca 26, 2014 2:01
Moje rolki: Bont Jet 100/Twister 80

Re: Rozmiar kółek a technika

Post autor: Piotrek1986 » ndz kwietnia 06, 2014 12:18

Ok, dzięki wszystkim za odpowiedzi i rady. Pewnie odezwę się jeszcze jesienią jak już będę gotowy na zakup nowego sprzętu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt - jazda fitness i szybka / Equipment - fitness and speed”