Test kółek HYPER CONCRETE

Polecany sprzęt do jazdy freestyle i freeride / freestyle and freeride skates

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

Regulamin forum
W tym dziale umieszczamy nowości sprzętowe, testy. Większość prezentowanego sprzętu jest z pierwszej ręki, tzn., że mieliśmy "namacalny" kontakt z produktem i staraliśmy się jak najbardziej rzetelnie go opisać i przedstawić. Jeśli ktokolwiek jest zainteresowany umieszczeniem swojego produktu lub chociażby zdjęcia, proszę o kontakt na e-mail.
salomonteam1
Czterokółkowiec bez hamulców
Posty: 127
Rejestracja: czw maja 15, 2008 2:00
Moje rolki: crossmax s-lab/st. r.thompson
Jeżdżę od: 15 kwie 1995
Lokalizacja: Katowice

Test kółek HYPER CONCRETE

Post autor: salomonteam1 » ndz lutego 20, 2011 10:23

Na rynku kół do jazdy FR wyróżniają się głównie cztery marki Hyper, Kryptonics, Gyro i Powerslide.
Osobiście używałem kół tylko dwóch wymienionych powyżej marek, a w tym tekście skupię się konkretnie na kołach Hyper Concrete + Grip.
Są to moje drugie koła, zaraz po Kryptonics Power Play, które służyły mi niecały sezon.
Polecono mi je jakiś czas temu na forum wrotkarstwa, wówczas nie miałem kompletnie pojęcia o tego typu kółeczkach.
Nie są to tanie koła, za komplet ( 4 sztuki) zapłacimy około 110zł. W zamian otrzymujemy sporą ilość uretanu w blistrowym opakowaniu. Hyper oferuje je w trzech najbardziej popularnych rozmiarach czyli 72, 76 i 80mm. Oczywiście najlepiej brać największe, starczą na dłużej i przez to najbardziej się opłacają.
Początkowo były dostępne tylko w białym kolorze, teraz można kupić je też w innych kolorach. Nie wiem czy inny kolor ma jakikolwiek wpływ na przyczepność i inne właściwości kółek, ja testowałem tylko białą edycję.
Core (rdzeń) w kołach Hyper Concrete jest mały, z małymi okrągłymi otworami. Oczywiście jest to na plus, im mniejszy rdzeń tym więcej uretanu.
Profil kółeczek typowo freeridowy czyli okrąglutki, bardzo wygodny przy jeździe po schodach, skokach etc. Bardziej zbliżony do kół z przeznaczeniem do jazdy agresywnej. Taki profil daje naprawdę poczucie stabilności, w porównaniu ze stockowymi kołami Salomona FSK, których profil był bardziej eliptyczny jak w teraźniejszych kołach Gyro FR.
Koła mają oznaczenie 84 A, są rzeczywiście dość twarde, jednak bardzo fajnie tłumią jazdę po klasycznych polskich chodnikach z betonowej kostki. Na pewno nie pozwalają osiągać kosmicznych prędkości, natomiast przy bardzo szybkich zjazdach nie ma jakichkolwiek problemów ze stabilnością, lub utrzymaniem toru jazdy.
WYTRZYMAŁOŚĆ
Opisywanego tu kompletu używam już drugi sezon. Jeździłem na nich praktycznie każdego miesiąca, gdy tylko było sucho. Dzięki temu koła przeszły prawdziwy test wytrzymałościowy na przeróżnych nawierzchniach. Świetnie radzą sobie na poziomych ostrych kamyczkach. Jazda po nich skutkuje jedynie odpryskiwaniem w bok i przyjemnym dźwiękiem uderzania o karoserie samochodów ;)haha;). Piasty po dwóch sezonach trzymają bardzo mocno łożyska, nie nastąpiło w tym miejscu jakiekolwiek zmęczenie materiału. Nie ma też na powierzchni kółek jakichkolwiek ubytków uretanu, pęknięć, kruszeń, jedynie kilka drobnych nacięć długości 2-3mm powstałych przy jeździe po ostrych kamieniach, czasem po potłuczonym szkle.
PRZYCZEPNOŚĆ
Nie ma sensu się tu zbytnio rozpisywać na ten temat. Koła trzymają świetnie: na równym asfalcie, podczas przekładanki, ostrego skręcania i tym podobnych sytuacjach. Uślizgi jedynie na mokrym podłożu oczywiście.
Pod względem przyczepności mogę je jedynie porównać z Power Playami Hypera i powiem, że różnica w przyczepności jest naprawdę odczuwalna, w Hyperach oczywiście lepsza. Przy ostrym hamowaniu Concrete ścierają się jak każde, jednak porównam je znów do Power Play, które ścierały się dużo szybciej.
PODSUMOWANIE
Większość osób zna te koła, dla osób, które zastanawiają się co kupić mówię BRAĆ:D
Naprawdę warto, koła są warte swojej ceny, na tym elemencie rolki nie warto oszczędzać.Warto pamiętać też o dostępności tych kół ze względu na ich jakość i popularność. w sezonie bywa że są niedostępne. Dlatego warto kupić je już teraz. Koła w Polsce dostępne są w sklepie http://www.zicoracing.com Poniżej kilka zdjęć.

Obrazek
Po lewej nowe koło 76mm, po prawej używane, po dwóch sezonach z 76mm pozostało 66mm;)

Obrazek
Ciekawe porównanie profili kółek, czarne to Hyper Concrete, czerwone Gyro FR, profil Hypera jest okrągły, Gyro bardziej eliptyczny, wiadomo co bardziej nada się do jazdy FR...

Obrazek
Jedno z większych "uszkodzeń" jak widać naprawdę solidnie się trzyma ;)

Obrazek
Jak widać na załączonym zdjęciu piasta Hypera wygląda bardziej solidnie, natomiast w Gyro jest bardziej ażurowa. Różnica w piastach nie jest wyłącznie optyczna, łożyska do Hyperów wchodzą bardzo ciasno, zarówno w nowych i starych kołach. Natomiast do kół Gyro można je bez problemu włożyć, i wyciągnąć bez używania jakichkolwiek narzędzi! Tyczy się to nowego koła Gyro.

Zapraszan na forum http://www.freeskatenews.pl znajdziecie tam wyłącznie rolki do freeridu ! :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda freestyle i freeride / freestyle i freeride inline skating”