Pomoc przy kupnie rolek...

Polecany sprzęt dla początkujących oraz do jazdy rekreacyjnej / recreational and for beginner inline skates

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

Regulamin forum
W tym dziale umieszczamy nowości sprzętowe, testy. Większość prezentowanego sprzętu jest z pierwszej ręki, tzn., że mieliśmy "namacalny" kontakt z produktem i staraliśmy się jak najbardziej rzetelnie go opisać i przedstawić. Jeśli ktokolwiek jest zainteresowany umieszczeniem swojego produktu lub chociażby zdjęcia, proszę o kontakt na e-mail.
diabli
Posty: 7
Rejestracja: śr sierpnia 03, 2011 10:16
Jeżdżę od: 02 sty 2010

Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: diabli » śr sierpnia 03, 2011 10:26

Witam,

Na Wasze forum trafilam zupelnie przypadkowo. Mam zamiar rozpoczac przygode z rolkami i rozgladajac sie za sprzetem dotarlam tutaj :) z gory przepraszam za jakies faux pas, naruszenie regulaminu itd. wszystko wynika z niewiedzy ;)
ostatni raz rolki mialam na nogach w dziecinstwie...jazda byla wielka przyjemnoscia, wiec teraz po latach mam zamiar znow "poszalec". co polecilibyscie kobiecie, ktora cwiercwiecze ma za soba? :D moje ograniczenie gotowkowe, powiedzmy 250zl. fajnie byloby tez, gdyby rolki poza dobrymi parametrami byly...ladne.
rozwazalm zakup takich:
<nie podajemy linków>/rolki-gt-spokey-abec- ... 29406.html - jednak mam problem z rozmiarem. rozmiar mojej stopy 39 (25cm), dostepne sa tylko 41...

kolejne, ktore wpadly mi w oko:
<nie podajemy linków>/rolki-abec7-lyzworolk ... 34652.html

czy ktos moglby doradzic czy dobrze kombinuje wybierajac takie rolki? moze jakies inne modele w podobnej cenie. odwiedzilam Decathlon, jednak zadne dostepne mnie nie urzekly. wszystkie wydawaly mi sie typowo meskie...juz na pierwszy rzut oka ciezkie i sztywne.
nie potrzebuje super kosmicznego sprzetu, rolki maja byc sposobem aktywnego spedzenia czasu, rozrywka, po czesci relaksem, ale oczywiscie stawiam na forme, zrzucenie zbednych kg i ujedrnienie tego co jedrne jak najdluzej powinno byc ;)

ok, koniec elaboratu. licze na Wasze sugestie. pozdrawiam i dziekuje.

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8950
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: zico » śr sierpnia 03, 2011 10:34

Najlepsze doradztwo: dołóż i wybierz coś lepszego. To, co jest podane w linkach to padaczka.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

diabli
Posty: 7
Rejestracja: śr sierpnia 03, 2011 10:16
Jeżdżę od: 02 sty 2010

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: diabli » czw sierpnia 04, 2011 12:35

a co to jest to "cos lepszego"? :) i dlaczego to co podaje jest zle? licze na konkrety i jakies argumenty za czy przeciw ;)

Awatar użytkownika
Adi01
Czterokółkowiec bez hamulców
Posty: 103
Rejestracja: pt sierpnia 20, 2010 7:01
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: Adi01 » czw sierpnia 04, 2011 7:35

diabli pisze:a co to jest to "cos lepszego"? :)
np.:

http://www.<-------->/rolki-c-1/powe ... -8651.html
http://www.<-------->/rolki-c-1/k2-m ... -8688.html
diabli pisze:i dlaczego to co podaje jest zle?
Kiepskie materiały, kiepskie wykonanie, sprzęt klasy marketowej NO NAME, wyrzucona kasa.
Wygląd rolek jest mało istotny. Postaw na jakość a nie na wygląd chyba, że chcesz na nie patrzeć zamiast na nich jeździć :wink:

diabli
Posty: 7
Rejestracja: śr sierpnia 03, 2011 10:16
Jeżdżę od: 02 sty 2010

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: diabli » czw sierpnia 04, 2011 10:02

ok, a czy to nie jest tak, ze na poczatku wystarczy wybrac rolki "przecietne". Ot tak zeby sie przekonac, czy to faktycznie nasz sport...Rozumiem, ze proponowane przez Was rolki po 500zl pewnie tez nie naleza do tych najdrozszych, ale hmm czy faktycznie sa dla laika? Zamierzamy kupic dwie pary rolek, dla mnie i chlopaka. wydatek 500zl to i tak sporo kasy jak na dzisiejsze "kredytowe" czasy. czy naprawde nie znajdziemy nic rozsadnego do 250zl? moze byc tak, ze rolki zaloze 3 razy w sezonie, bo nie znajde dla nich wiecej czasu/sil.
rozumiem, ze poleca sie zawsze towar z wyzszej polki, ok Wy pasjonaci, wariaci zakochani w rolkach - jezdzacy pewnie w kazdej wolnej chwili, wykonujacy cuda na ktore ja bede mogla tylko popatrzec :) czy to nie jest tak jak z rowerem...na poczatek wystarczyl reksio, by nauczyc sie jezdzic...dopiero pozniej apetyt rosl wraz z jezdzeniem i przesiadalismy sie na flamingi i inne bmx ;) niektorzy zatrzymali sie na tym etapie, inni dzisiaj szaleja na kolarkach w cenie mojego samochodu :P
doradzcie cos sensownego - cene rolek musze pomnozyc przez dwa - wydatek w cenie wczasow do grecji dla 1 osoby last minute niestety w chwili obecnej nie wchodzi w gre. poza tym moze zdarzyc sie tak, ze moj facet zalozy rolki na nogi pierwszy raz w zyciu i ona, ze to jednak nie to...szkoda byloby zamknac 500zl w szafie.
kurcze jakis ten post malo optymistyczny mi wyszedl, dopisze wiec, ze na razie zapal jest ogromny, sciezek wokol domu sporo, wiec TAK! chcemy jezdzic.

ps. rolki, ktore wkleilam wyzej maja aluminiowe plozy, lozyska ABEC 5 czy tam 7, sznurowadla, klamry...wszystko co na plus rolek znalazlam w sieci. czy faktycznie jak cos jest bez logo konkretnej firmy musi byc gorsze? pewnie i tak produkowane w tym samym miejscu ;)

Awatar użytkownika
Adi01
Czterokółkowiec bez hamulców
Posty: 103
Rejestracja: pt sierpnia 20, 2010 7:01
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: Adi01 » czw sierpnia 04, 2011 10:48

diabli pisze: ze proponowane przez Was rolki po 500zl pewnie tez nie naleza do tych najdrozszych

320zł za PS Phuzion D1 to nie 500zł. To rolki rekreacyjne, w sam raz na początek.
diabli pisze:wiec TAK! chcemy jezdzic.
Więc kup coś sensownego na czym da się jeździć.
Ja kupując pierwsze rolki też chciałem możliwie tanie (do 300zł, nie wiedziałem czy dam sobie radę) ale po lekturze specjalistycznych forum i rozmowach z rolkarzami kupiłem takie za 600zł a po roku i tak kupowałem już szybkie sportowe (do zawodów, powyżej 1000zł). Miała być jazda rekreacyjna a jest jazda sportowa :)
Jeśli kupisz badziewie to zrazisz się i "to coś" wyląduje na dnie szafy a Ty będziesz szukać normalnych rolek albo wogóle przestaniesz jeździć.

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8950
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: zico » czw sierpnia 04, 2011 11:12

diabli pisze:ps. rolki, ktore wkleilam wyzej maja aluminiowe plozy, lozyska ABEC 5 czy tam 7, sznurowadla, klamry...wszystko co na plus rolek znalazlam w sieci. czy faktycznie jak cos jest bez logo konkretnej firmy musi byc gorsze? pewnie i tak produkowane w tym samym miejscu ;)

Jest pewne "ale"

aluminium nie jest równe dobremu aluminium
abec 7 to nie zawsze dobre abec 7
klamry to nie zawsze dobre klamry

dochodzą jeszcze:

dostępność części serwisowych
komfort jazdy

We wrotkarstwie niestety tak jest, że jak jest bez konkretnego logo to jest po prostu gorsze, szczególnie jeśli o kompletne rolki.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

diabli
Posty: 7
Rejestracja: śr sierpnia 03, 2011 10:16
Jeżdżę od: 02 sty 2010

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: diabli » czw sierpnia 04, 2011 12:10

ok, ten model z przesylka ok. 350zl, moze jakos przezyjemy. cos jeszcze proponujesz? najtansze z tych nadajacych sie do jezdzenia? ;)

diabli
Posty: 7
Rejestracja: śr sierpnia 03, 2011 10:16
Jeżdżę od: 02 sty 2010

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: diabli » czw sierpnia 04, 2011 12:19

jak zobaczyc te linki podane przez Ciebie wyzej? nie wyswietlaja mi sie.

Awatar użytkownika
Adi01
Czterokółkowiec bez hamulców
Posty: 103
Rejestracja: pt sierpnia 20, 2010 7:01
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: Adi01 » czw sierpnia 04, 2011 12:42

diabli pisze:ok, ten model z przesylka ok. 350zl, moze jakos przezyjemy. cos jeszcze proponujesz? najtansze z tych nadajacych sie do jezdzenia? ;)
Może jeszcze RB Spark 80, ale tu niech wypowie się Zico - zna sprzęty tej marki "na wylot".
diabli pisze:jak zobaczyc te linki podane przez Ciebie wyzej? nie wyswietlaja mi sie.
Wklejałem pełne adresy a wyświetlają się jakieś "skrócone" :shock: , mnie też się nie wyświetlają :(
Najlepiej wejdź bezpośrednio na stronę "bladeville" :arrow: rolki :arrow: fitness.
Zaznaczałem: K2 Moto (męskie), K2 Athena (damskie), PS Phuzion D1 Men (męskie), PS Phuzion D1 Pure (damskie).

Awatar użytkownika
Toudi
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 1974
Rejestracja: pn września 18, 2006 12:13
Jeżdżę od: 02 sty 2010
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: Toudi » czw sierpnia 04, 2011 12:56

Na początek - jak sam słusznie zauważyłeś - oczywiście nie jest potrzebny sprzęt z najwyższej półki, więc jeśli chcesz się przekonać, czy ci się spodoba, to postaw na wygodę i komfort użytkowania.
Przecież nie kupiłbyś niewygodnych butów, żeby zobaczyć na przykład, czy spodobają ci się wycieczki piesze po górach. Uważam więc, że przymiarka buta przed zakupem to podstawa.
To tyle z mojej strony, jeśli idzie o buty.

Podwozie to inna sprawa - nie uważam, że musi być bardzo trwałe, bo relatywnie niewiele jeżdżę, ale jednak jeżdżę, więc lubię żeby sprzęt jechał, to znaczy, pokonał przynajmniej 2-3 m po jednym odepchnięciu. Jeśli koła są miękkie a płozy z marnego tworzywa (choć uważam, że aluminiowa poza to niezbędne minimum) to taka rolka po prostu nie jeździ i nie dowiesz się, czy zabawa ci się spodoba, bo jej nawet nie posmakujesz.

W najgorszym więc razie kupisz niedrogo sprzęt niewygodny i niejeżdżący, w najlepszym tylko niejeżdżący, bo budżetowe rolki zwykle mają co najmniej bardzo marne koła.

Znacznie lepszym rozwiązaniem jest kupno używanego sprzęty wyższej klasy niż nowego niewiadomo-czego.
Pozdrawiam
Piotr

diabli
Posty: 7
Rejestracja: śr sierpnia 03, 2011 10:16
Jeżdżę od: 02 sty 2010

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: diabli » czw sierpnia 04, 2011 1:30

uzywane do mnie nie przemawiaja. nie zalozylabym buta po kims, nawet na super gruba skarpete, ot takie kobiece pedantyczne zboczenie :P

powerslide phuzion D1, ROLLERBLADE SPIRITBLADE - te do mnie przemawiaja i moze poczekamy z kupnem, zeby sie na takie "szarpnac".

a co powiecie o ROLLER DERBY VENTURA ? to tez kiepski wybor? opinii w necie maja sporo pozytywnych. i czy na pewno nie znajde niczego godnego uwagi ponizej 300zl? i czy tempish to tez firma, ktora mam brac pod uwage?

i jeszcze tak mi sie nasunelo, istnieje podzial na rolki damskie i meskie? damska stopa jest wezsza.

Awatar użytkownika
Adi01
Czterokółkowiec bez hamulców
Posty: 103
Rejestracja: pt sierpnia 20, 2010 7:01
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: Adi01 » czw sierpnia 04, 2011 2:01

diabli pisze:a co powiecie o ROLLER DERBY VENTURA ? to tez kiepski wybor?.
Raczej nie znajdziesz tu kogoś, kto miał to coś na nogach.
diabli pisze:i czy na pewno nie znajde niczego godnego uwagi ponizej 300zl?.
Raczej nie.
diabli pisze: istnieje podzial na rolki damskie i meskie?
Głównie to sprawa wyglądu/kolorystyki.

diabli
Posty: 7
Rejestracja: śr sierpnia 03, 2011 10:16
Jeżdżę od: 02 sty 2010

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: diabli » czw sierpnia 04, 2011 2:08

dzieki za szybka odpowiedz. wlasnie przegladajac Wasze forum natrafilam na Rollerblade Spark 84 LX piekne sa i te zlote sznurowki :oops: ale cena 500zl, kurcze, moze powinnismy wybrac rowery? nie sadzilam, ze na rolki trzeba wydac tyle pieniedzy.

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8950
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pomoc przy kupnie rolek...

Post autor: zico » czw sierpnia 04, 2011 2:13

Dobry rower też potrafi kosztować. Niestety dobra zabawa, sport - kosztuje. Jak chce się wyrzucać pieniądze oraz zniechęcać do sportu to zawsze prym wiedzie słowo: TANIO.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda rekreacyjna oraz do nauki / recreational inline skating”