Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Jesteś początkujący? Nie wiesz jakie wrotki (rolki) wybrać? Śmiało pytaj - serdecznie zapraszamy! :) / Hardware help desk for beginners inline skaters

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

nowyuzyszkodnik
Posty: 19
Rejestracja: ndz lipca 01, 2012 10:00
Moje rolki: Fusion x3

Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: nowyuzyszkodnik » ndz lipca 01, 2012 10:09

Cześć wszystkim,

Od pewnego czasu rozglądam się za rolkami do jazdy rekreacyjnej, poczytałem na róznych forach o roznych rolkach, znalazlem sporo opinii. Chciałbym żebyście mi doradzili jakieś sensowne rolki w cenie do 450 zł, ale uwzględnijcie w propozycjach mój wzrost i wagę - mam 193 cm i ~87 kg. Jak na rolki to mam z pewnoscia dosc spore gabaryty i wlasnie tutaj mam mały dylemat, jak bardzo moje wymiary maja wplyw na dobor odpowiednich rolek. Fajnie by było gdyby kołka miały powyżej 82mm ale to nie jest wymog.
Dla jasnosci jestem poczatkujacy ale szybko sie ucze i wolalbym kupic rolki niekoniecznie dla laika (zreszta kiedys juz troszke jezdziłem, zamierzchłe czasy :P). Czekam na pomocne porady ;) Pozdrawiam.

Przy okazji jak ktos cos wie na temat firmy Tempish to niech napisze bo nie ma wielu opinii na jej temat, a cos mi sie wydaje ze rolki z tej firmy sa za tanie = lipton i szybka wymiana na nowe.

Awatar użytkownika
Doody
Prześcignął Chuck`a...
Posty: 980
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 7:59
Moje rolki: SEBA FR2 + HC / PS R4
Jeżdżę od: 01 maja 1993
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: Doody » ndz lipca 01, 2012 10:15

Tempish to kiepski pomysł - poczytaj trochę to forum. Ogólnie celuj w marki: Rollerblade, Powerslide ewentualnie Fila. Poszukaj, poczytaj i jeśli będziesz miał jeszcze jakieś pytania, to pytaj.
Znam z autopsji: BAUER FX3, Rollerblade Super Stradablade, ROCES ROME FCO, ROCES M12, Fila Primo Wave, Powerslide R4, Rollerblade Racemachine, Powerslide Phuzion Urban 11, SEBA FR2, Powerslide R4

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8953
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: zico » ndz lipca 01, 2012 10:17

Tempish mają za miękkie cholewki (trzymanie) w stosunku do Twojej wagi / siły.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

nowyuzyszkodnik
Posty: 19
Rejestracja: ndz lipca 01, 2012 10:00
Moje rolki: Fusion x3

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: nowyuzyszkodnik » ndz lipca 01, 2012 10:36

No wlasnie tak myslalem ze to jakas lipna firma. Przeszukiwałem cały czas firmy K2, Rollerblade, Powerslide i troszke Fila. Znalazłem z tych które mnie ciekawią: Powerslide Phuzion, Rollerbalde Spark 80 (srednio mi sie podobaja), K2 Moto i Rollerblade Spiritblade.
Powiedzcie mi które beda najodpowiedniejsze do mojego wzrostu i wagi, bo podobno wzrost i waga maja dośc spory wplyw na dobor odpowiednich rolek (tak wlasciwie tylko na to pytanie nie moglem nigdzie znalezc odpowiedzi).

EDIT. Aha a co myslicie na temat rolek K2 ETU M z linii eco w ktorych uzyto drewna bambusa do wykonania plozy? Ktos ma te rolki moze sie wypowiedziec na temat ich trwalosci?

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8953
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: zico » ndz lipca 01, 2012 10:43

Przy Twoich gabarytach najrozsądniejsze rozwiązanie to rolki ze skorupy, jak Rollerblade Fusion, Twister czy inne dobrej jakości.
Sztywniejszą cholewką do nauki i rekreacji mają Crossfire 84.

Powyższe rolki spełnią wymagania techniczne w 100%.

Twoja lista jest ZA SŁABA do Twoich gabarytów.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

nowyuzyszkodnik
Posty: 19
Rejestracja: ndz lipca 01, 2012 10:00
Moje rolki: Fusion x3

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: nowyuzyszkodnik » ndz lipca 01, 2012 10:59

Kurcze no to widze ze budzet 450 zl to bedzie zdecydowanie za mało ;/ a nie wiem czy na poczatek +/- 650 zł na rolki to dobry pomysł.
Prawde mowiac cena troche mnie zniechecila, nie potrzebnie tyle rosłem ;/ No ale trudno, bede musial szukac dalej, moze jakas okazja sie napatoczy. W kazdym razie zrozumiałem ze najlepsze i najbezpieczniejsze dla mnie bedzie kupienie rolek ze sztywna cholewka.
Btw. rok temu mialem operacje przedniego wiezadla w prawym kolanie, ale wydaje mi sie ze jazda na rolkach nie sprawila by mi wiekszych problemow :)

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8953
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: zico » ndz lipca 01, 2012 11:02

Jazda na rolkach o wiele lepiej amortyzuje w stosunku do innych sportów (np. biegania, skoków itp. itd.).
Wydatek większy na start, ale łatwiej odsprzedać gdy się nie spodoba (rzadkość).

Mniejszy wydatek na gorszy sprzęt (półprodukt) to z reguły wyrzucone pieniądze, bo trzeba zaraz kółka wymienić, a co gorsza i jest to częste: całe rolki.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

nowyuzyszkodnik
Posty: 19
Rejestracja: ndz lipca 01, 2012 10:00
Moje rolki: Fusion x3

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: nowyuzyszkodnik » ndz lipca 01, 2012 11:10

Wlasnie czytałem gdzies wczoraj ze rolki nie sa tak uciazliwe dla stawow jak np. bieganie i dlatego maja u mnie +.
Wydaje mi sie ze jazda na rolkach bardzo by mi sie spodobała, bo jezdziłem juz na nich ale to bylo bardzo dawno temu i mam raczej pozytywne wrazenia. Nie kreci mnie raczej freeride i jazda wyczynowa, wole szybka jazde rekreacyjna.
Słyszałem ze dosc latwo mozna odsprzedac rolki, ale z drugiej strony jakbym kupil rolki za 700 zl, spodobały by mi sie to tak czy siak wytrzymałyby z 3-4 sezony i do wymiany a dla mnie, studenta, jak na razie wydatek wiekszy jak 500 zl to juz nie tak malo :)

nowyuzyszkodnik
Posty: 19
Rejestracja: ndz lipca 01, 2012 10:00
Moje rolki: Fusion x3

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: nowyuzyszkodnik » śr lipca 04, 2012 9:40

Czy te rolki <nie podajemy linków>..........rolki-rollerblade-crossfire-4d-abec-7-90-mm-r-45-i2465808278.html nadawały by sie dla mnie? skreslcie kropki po ".pl" i dodajcie "/" bo cos mi sie link nie chce poprawnie wklejac.

@Zico napisałes ze model crossfire bylby dla mnie dobry, tyle ze ten model jest chyba starszy, ale czy rownie sztywny?
Ostatnio zmieniony śr lipca 04, 2012 9:42 przez nowyuzyszkodnik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8953
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: zico » śr lipca 04, 2012 9:41

Nowe Crossfire na pewno są sztywniejsze. I chodziło mi o model na kółkach 84, a nie 90mm.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

nowyuzyszkodnik
Posty: 19
Rejestracja: ndz lipca 01, 2012 10:00
Moje rolki: Fusion x3

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: nowyuzyszkodnik » śr lipca 04, 2012 9:44

szybka odpowiedz heh :P

no to dupa blada z tymi rolkami... :(

nowyuzyszkodnik
Posty: 19
Rejestracja: ndz lipca 01, 2012 10:00
Moje rolki: Fusion x3

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: nowyuzyszkodnik » śr lipca 04, 2012 9:45

a wlasciwie czemu 84 a nie 90? mi wieksze kółka nawet by pasowaly (nie wiem jak w praktyce) ale lubie szybsza jazde

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8953
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: zico » śr lipca 04, 2012 10:01

Dla mnie początkujący, to początkujący. 90mm nie są dla początkujących, dlatego 84mm.
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

lor3k
Posty: 1
Rejestracja: śr lipca 04, 2012 11:22
Moje rolki: -
Jeżdżę od: 02 sty 2012

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: lor3k » śr lipca 04, 2012 11:26

Podpinam się pod temat, bo mam identyczny problem - szukam rolek (stan - nowe), wzrost 190, waga 85, stopa 47, kiedyś jeździłem i się 'wznawiam'. Celowałem w Tempisch i-max II ale po przeczytaniu kilku uwag na forum przekonuję się bardziej do "SPARK 84 Rollerblade" . Te rolki przekraczają mój budżet o dobre 100zł (520zł), może uda się dozbierać, jednak proszę o wyrozumiałość i nie posyłanie już droższych propozycji :P Czy te rolki będą dobrą inwestycją ? :)

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8953
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pomoc w doborze rolek dla wysokiego gościa

Post autor: zico » czw lipca 05, 2012 8:47

Mogą nie wystarczyć, ze względu na małą sztywność cholewki, jednak to już dobry wybór, zdecydowanie lepszy niż "półprodukty".
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sprzęt dla początkujących i nauki jazdy / Inline skates for beginners”