Zmiana kółek

Pytania początkujących i rekreacyjnych wrotkarzy / help desk for beginners and recreational inline skaters

Moderatorzy: MirekCz, null, PeterCave

izabela32
Posty: 4
Rejestracja: czw czerwca 25, 2009 2:21

Zmiana kółek

Post autor: izabela32 » czw czerwca 25, 2009 2:29

witam
jestem początkująca i kupiłam sobie rolki fila, w promocji w Go sporcie w poznaniu i teraz tak,chodzi mi o to czy mogę w późniejszym czasie kupić sobie mniejsze kolka , bo teraz mam 84mm 83A .chodzi mi o zwrotnosc ,ale nie mam zamiaru zmieniac obuwia bo jest bardzo wygodne,prosze napiszcie jakie najmniejsze kolka moge zastosowac do nich.
roki kosztowały 325 zł
pozdrawiam

Awatar użytkownika
zico
Admin
Posty: 8963
Rejestracja: śr stycznia 28, 2004 8:53
Moje rolki: SR Tarrega
Jeżdżę od: 12 sty 1994
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zmiana kółek

Post autor: zico » czw czerwca 25, 2009 2:43

Można mniejsze zastosować, ale zwrotności nic one nie zmienią, no chyba, że ustawisz je: 80mm 84mm 84mm 80mm - wtedy masz dwa punkty podparcia i lepszą zwrotność.
Jeśli zmienisz wszystkie kółka na tą samą wielkość np. 76mm, 80mm, 78mm - to tak samo będą się podpierać, w tym samym miejscu.
Zmieniając na mniejsze kółka uzyskasz mniejsze prędkości maksymalne i obniżysz środek ciężkości, zwrotność pozostanie ta sama z uwagą powyżej "na banana".
Serdecznie pozdrawiam,
Jakub "Zico" Ciesielski
http://www.wrotkarstwo.pl - jazda na rolkach: Twoje pierwsze źródło informacji
http://www.zicoracing.com - sklep z rolkami

Awatar użytkownika
r102
Czterokółkowiec
Posty: 63
Rejestracja: wt czerwca 12, 2007 10:09

Re: Zmiana kółek

Post autor: r102 » czw czerwca 25, 2009 5:45

ponadto

wraz z przechodzeniem z etapu "początkująca" na następne

te rolki będą się stawać coraz bardziej zwrotne :alien: i na tych samych kółkach

/które ponadto będą coraz mniejsze - za rok czy dwa zależy ile będziesz jeździć to one zrobią się 80mm/

ODPOWIEDZ